torsdag 24 september 2009

Matlagnings vecka i Kengis !


Hey!

Måndag : magsjuka och feber .

Tisdag : Körde upp bil med släp och hade fortfarande feber mådde allmänt dåligt, sov mesta delen av dagen och försökte återhämta mig .

onsdag : Pigg och fräsch som oftast så började vi morgonen med att fixa med inbjudningar av tidningar och folk ifrån branschen och så klart alla som hjälpt oss så vi kunnat genomföra detta,
eftermiddagen spenderade vi i köket och tilllagade skogsfågel gryta och förberedde tjälknöl samt rödvinssås. Var klar med allt vid 22:00 på kvällen så man var rätt mör i kroppen.

Torsdag : startade moŕgonen med att gå upp 06:00 sen infann jag mig i köket 07:00 och åt välling till frukost var så längesedan men så gott, sen resterande av tiden fram till 12:00 har vi lagat mat åt ett jägarlag , och vi serverade stekt potatis,renskav,älgskav,svamp,lök och grädde som vi då stekte i en morika, eftermiddagen har jag spenderat åt att klippa en gigantisk gräsmatta haha :D

Fredag: Förberedelse inför vårat arangemang , som startade 1900, där folk ur skolstyrelsen,lokala jägarlaget och dom som varit sponsorer eller angagerat sig i vårat evenemang , kvällen var mycket lyckad och gästerna var mycket nöjda med mat och service.

Over and out

4 kommentarer:

  1. hej nu funkar det=)

    SvaraRadera
  2. Upp med lite bilder, får ni inge fisk? Kanske bara tränar på att fiska vad vet jag:D

    SvaraRadera
  3. haha ska lägga upp lite fisk bilder :P , vi tränar mkt teknik på dagarna sen fiskar vi på fritiden, läraren våran nyper av krokarna när vi ska träna teknik så vi inte ska koncentrera oss på fel saker haha :D

    SvaraRadera